BURENDAG 2009

BURENDAG 2009

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Douwe Egberts
Bureau
LEMZ
Jaar
2009
Paginanummer
306

Nominatie 2009

Doelstelling

Burendag moet een begrip worden in Nederland en het initiatief kan nog meer aan Douwe Egberts worden gekoppeld. Burendag moet het merk in beweging brengen. Daarnaast willen we dat buren in Nederland actief aan de slag gaan in hun buurt.

Doelgroep

Alle Nederlanders in hun rol als buren. Primair jonge gezinnen met kinderen.

Concept

Douwe Egberts brengt buren met elkaar in contact. Een krachtig inzicht schept relevantie voor het thema van dit jaar: Maak van je buurt je thuis. Goed contact met de buren en een prettige buurt maken mensen echt gelukkiger. Het thema roept op de gezelligheid die we binnen heel normaal vinden, letterlijk naar buiten te halen. Een speciale Buitenhuis-adviseur gaat met z’n Buitenhuis-atelier de buurten van Nederland in om mensen te inspireren en te activeren. Het Oranje Fonds heeft voor actieve buren 750 euro beschikbaar, in totaal 1 miljoen euro.

Media- en middelenstrategie

We starten met een PR offensief richting pers, gemeenten en wijkverenigingen, om de bekendheid voor Burendag verder te verhogen. Tien miljoen actieverpakkingen roepen Nederland op Begin augustus organiseren we een kick-off. Een TVC en tag-on dragen bij aan de hoogste bekendheid van Burendag ooit, 68% én zetten aan tot actie. De Buitenhuis-adviseur doet ruim 60 buurten in Nederland aan, de pers maakt dankbaar gebruik van deze lokale relevantie. Op TV geeft de buitenhuisadviseur advies dankzij de (non-spot) samenwerking met Eigen Huis en Tuin. Ook via burendag.nl krijgen ruim tienduizend Nederlanders een persoonlijk advies. Op Burendag is Nederland actiever dan ooit. Ruim 650.000 Nederlanders vieren Burendag, het Oranje Fonds geeft ruim 1,1 miljoen euro aan actieve buren en 14.000 activiteiten halen de gezelligheid van binnen naar buiten. BN-ers trakteren op taart en koffie door het land. De krachtige insight, tussentijdse resultaten en Burendag zorgen voor 3,7 miljoen euro free publicity. Een lange termijn consistente activatie van Burendag leidt tot positieve bijdrage aan de merkwaarden van Douwe Egberts. Bovendien koppelt 70% Douwe Egberts aan Burendag. De verkoop wordt gestimuleerd door tailormades en een actie bij Kof e & Kado MAAK VAN JE BUURT JE THUIS EN KRIJG €750! Zaterdag 26 september is het weer Burendag! Dit jaar gaan we samen met de buren de gezelligheid die we binnen heel normaal vinden, naar buiten halen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken