BURENDAG 2008

BURENDAG 2008

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Douwe Egberts
Bureau
LEMZ
Jaar
2008
Paginanummer
244

Nominatie 2008

Doelstelling

Oranje Fonds: verhoog naams- en inhoudsbekendheid Douwe Egberts: verdere groei Burendag met minder budget.

Doelgroep

Nederlanders in hun rol als buren.

Concept

Burendag, 3 jaar geleden geïnitieerd door DE, groeide uit tot een maatschappelijk fenomeen. Misschien wel te groot voor DE alleen. Oranje Fonds bleek de ideale partner, want vanuit dezelfde missie, verbondenheid stimuleren, gingen deuren open die de afzonderlijke partijen nooit open hadden gekregen. Zo konden we buurtinitiatieven tot 1000 Euro ondersteunen, landelijke en lokale mediadeals maken en stal prinses Máxima de harten van vele buren.

Media- en middelenstrategie

Met PR richting pers, gemeentes en buurtorganisaties trapten we af. SBS, Marktplaats en regionale omroepen zorgden samen met DE verpakkingen en de database voor massale traffic naar de site waar voor iedere buurt, net als in de TVC, video buurtwensen stonden. 500.000 buren kwamen met 11.000 initiatieven in actie. Met als hoogtepunt het bezoek van de prinses aan Deventer. Nederland is een feestdag rijker.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken