Met een 360° campagne werkten we toe naar de feestdag en riepen we Nederland op samen Burendag te vieren. Om maatschappelijk draagvlak te creëren werden allereerst alle 440 burgermeesters enthousiast gemaakt met een bijzondere boodschap van Prinses Maxima, beschermvrouwe van het Oranje Fonds. Een PR offensief waarin we de insight claimden trapte de campagne landelijk af. Om Nederland alvast in de feeststemming te brengen is een uniek buurtlied gecomponeerd voor iedere straat in Nederland. Het buurtlied was voor het eerst te horen in de TV commercial (i.s.m. FHV/BBDO). Via de tag-on werd men opgeroepen om het buurtlied te beluisteren op de.nl. Via 10 miljoen actieverpakkingen, instore communicatie, outdoor, online advertising en print riepen we Nederland op naar de.nl. Daar kon men met de buren een buurtfeest organiseren, het lied beluisteren en een actiecode checken. De unieke website met herkenbare elementen uit je eigen straat werd 1,2 miljoen keer bezocht. Ook dit jaar had de non-spot samenwerking met SBS6 een belangrijke rol in het succes. Op 15 september was het feest; Burendag. De helikopters van Douwe Egberts spotten buurtfeesten door het hele land. In totaal werden er zo’n 5000 feesten georganiseerd en vierden 340.000 mensen actief Burendag.