Burendag 2007

Burendag 2007

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Douwe Egberts
Bureau
LEMZ
Jaar
2007
Paginanummer
274

Nominatie 2007

Doelstelling

Dit jaar gaan we een stap verder in het verankeren van het merk Douwe Egberts in de harten van de doelgroep. Door Nederland op een relevante en spraakmakende wijze aan te sporen samen Burendag te vieren.

Doelgroep

Alle Nederlanders in hun rol als buren.

Concept

Vorig jaar initieerde Douwe Egberts Burendag voor het eerst in Nederland en met succes. Honderdduizenden buren vierden Burendag. Uit onderzoek van Motivaction bleek dat Nederlanders contact en buurtactiviteiten erg belangrijk vinden, maar in de praktijk het initiatief niet nemen. Dit was voor Douwe Egberts reden genoeg om voor de tweede keer Burendag te organiseren met als centraal thema: ‘samen vieren’.

Media- en middelenstrategie

Met een 360° campagne werkten we toe naar de feestdag en riepen we Nederland op samen Burendag te vieren. Om maatschappelijk draagvlak te creëren werden allereerst alle 440 burgermeesters enthousiast gemaakt met een bijzondere boodschap van Prinses Maxima, beschermvrouwe van het Oranje Fonds. Een PR offensief waarin we de insight claimden trapte de campagne landelijk af. Om Nederland alvast in de feeststemming te brengen is een uniek buurtlied gecomponeerd voor iedere straat in Nederland. Het buurtlied was voor het eerst te horen in de TV commercial (i.s.m. FHV/BBDO). Via de tag-on werd men opgeroepen om het buurtlied te beluisteren op de.nl. Via 10 miljoen actieverpakkingen, instore communicatie, outdoor, online advertising en print riepen we Nederland op naar de.nl. Daar kon men met de buren een buurtfeest organiseren, het lied beluisteren en een actiecode checken. De unieke website met herkenbare elementen uit je eigen straat werd 1,2 miljoen keer bezocht. Ook dit jaar had de non-spot samenwerking met SBS6 een belangrijke rol in het succes. Op 15 september was het feest; Burendag. De helikopters van Douwe Egberts spotten buurtfeesten door het hele land. In totaal werden er zo’n 5000 feesten georganiseerd en vierden 340.000 mensen actief Burendag.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken