Bureaucampagne

Bureaucampagne

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Doom&Dickson
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2010
Paginanummer
80

Doelstelling

Op creatieve wijze de top of mind awareness vergroten van Doom & Dickson, passend binnen het concept Jack Doom & Bill Dickson, de fictieve oprichters van het bureau.

Doelgroep

Klanten, prospects en vakgenoten ('de branche').

Concept

De filosofie van ons bureau is om 'verhalen te vertellen, die de moeite waard zijn om door te vertellen'. Om dit voor ons eigen bureau waar te maken hebben we in het verleden twee fictieve Amerikaanse reclamemakers bedacht die ons bureau zijn gestart. Jack Doom als voorvechter van creativiteit en Bill Dickson wakend over de effectiviteit van onze campagnes. Jaarlijks laten beide heren op onverwachte en spraakmakende wijze van zich horen. In 2010 zijn er twee nieuwe uitingen van Jack & Bill verschenen: 1. Tijdens een verbouwing aan ons pand verscheen een levensgroot geveldoek, waar het zelfvertrouwen van beide heren vanaf droop: "God created man, for anything else call us". Door verspreiding van een foto hiervan via social networks en de vakpers, werd in een mum van tijd dit beeld bekend bij de doelgroep. 2. Met kerstmis brachten Jack en Bill een wel heel bijzonder boekje uit. Want wat blijkt, de mannen hebben kerstmis uitgevonden als 'event' om dennenbomen aan de man te brengen. In een typische Amerikaanse jaren 50 stijl, werd deze ontboezeming in een rijmboekje uit de doeken gedaan. Dit boekje werd naar alle relaties gestuurd en kon middels een wervende advertentie in de vakpers worden aangevraagd.

Media- en middelenstrategie

Voor beide acties is gekozen voor een aanpak waarbij het creatieve momentum werd omgezet in gerichte free publicity binnen de doelgroep. Daarnaast werden de eigen sociale netwerken ingezet om de uitingen te verspreiden tegen minimale kosten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken