Bungels

Bungels

Categorie
Retail
Adverteerder
Super de Boer
Bureau
ARA
Jaar
2007
Paginanummer
520

Nominatie 2007

Doelstelling

Het middels een opvallende promotie genereren van traffic in de Super de Boer winkels en op de actiesite. Tevens het bevestigen en versterken van het imago van Super de Boer als warme, gezellige en (kind)vriendelijke supermarkt in de buurt.

Doelgroep

Nederlandse huishoudens met de nadruk op gezinnen met kinderen. Primaire en secundaire klanten van Super de Boer.

Concept

Onder de naam Bungels is een unieke serie sleutelhangerdiertjes ontwikkeld. De Bungels zijn exclusief bij Super de Boer te verkrijgen. De Bungels en het Bungelen staan voor relaxed zijn, chillen. Dat gevoel wordt onderstreept door de speciaal gecomponeerde Bungel song. Er zijn 24 verschillende Bungels voor aan je jas, tas, fiets, telefoon, etc. Middels ruildagen en banners op sites als Marktplaats wordt het compleet maken van de verzameling gestimuleerd. Via de speciale actiesite www.bungels.nl komt men in Bungeldam, een complete virtuele wereld rondom de Bungels. Na het succes van de actie in de maanden april en mei is een come back van de Bungels onvermijdelijk. Rond de kerst was het zover. Met Bungels in kerst outfit. Een winters Bungeldam met nieuwe games. En als bonus kans op een van de 350 levensgrote SuperMegaBungels. En ook nu is er geen Bungel meer te krijgen!

Media- en middelenstrategie

De Bungels promotie wordt massamediaal ondersteund middels communicatie richting volwassenen en kinderen. TV commercials op reguliere zenders en op Jetix. Winkelmaterialen. Huis aan huis folder. PR. E-mailings. Internetsites: www.superdeboer.nl en www.bungels.nl.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken