Buitenspeeldag 2010

Buitenspeeldag 2010

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Nickelodeon
Bureau
MTV Networks BV
Jaar
2010
Paginanummer
104

Doelstelling

Kinderen moeten meer buiten spelen. Is gezond en brengt ze in contact met anderen. Nickelodeon werkte samen met Vereniging van Nederlandse Gemeenten, Veilig Verkeer Nederland, Scouting Nederland en Jantje Beton. Ken als kidszender je verantwoordelijkheid en zet buiten spelen en sporten voor kids hoog op de lokale politieke agenda.

Doelgroep

Gemeenten en organisaties, ouders en kinderen.

Concept

2 Juni 2010 = Buitenspeeldag. Partijen organiseren dan gezamenlijk buitenspeelactiviteiten, communicatief ondersteund via de media. Op die dag gaat Nickelodeon 'op zwart': dat stimuleert het buiten spelen.

Media- en middelenstrategie

Websites, informatiepakketten voor het organiseren en communiceren van buitenspeelevenementen. Nickelodeon, Tina, Kidsweek en Donald Duck om kinderen enthousiast te maken. Het sterkste middel: Nickelodeon 'op zwart' op 2 juni 2010. Resultaat? Op meer dan 1.000 locaties buitenspeelactiviteiten. Op die dag werd door kids van 6-12 jaar 41% minder televisie gekeken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken