Buiten de Pixels

Buiten de Pixels

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
PEARLE
Bureau
Achtung!mcgarrybowen
Jaar
2018
Paginanummer
392

Doelstelling

In 2020 is waarschijnlijk 1 op de 3 kinderen bijziend, omdat ze teveel achter hun scherm zitten en te weinig buiten komen. Kinderen die veel buiten spelen, worden minder vaak bijziend dan leeftijdsgenoten die dat niet doen. Hoe kan Pearle ouders bewust maken van dit probleem? En hoe krijgen we hun kinderen vaker naar buiten toe?

Doelgroep

Jonge ogen van Nederland en hun ouders.

Merkomschrijving

Pearle is al 60 jaar de sympathieke opticien voor jong en oud.

Concept

Pearle gaat de strijd aan tegen vierkante ogen. Samen met een kinderboekenschrijver maken we een buitenboek met opdrachten die kinderen stimuleren om naar buiten te gaan en de wereld om hen heen te ontdekken. Tijdens de start van de Kinderboekenweek brengen we het buitenboek tot leven in het Amsterdamse Bos met een puzzelverhaal dat kinderen uitnodigt om goed hun ogen te gebruiken.

Media- en middelenstrategie

Tijdens het evenement zijn 100 basisschoolleerlingen en influencers met kids aanwezig. Het initiatief wordt zo goed ontvangen, dat het landelijk wordt opgepikt (o.a. Hart van Nederland). Om meer lengte aan het idee te geven kunnen ouders het fysieke boek ook ophalen in alle 330 Pearle winkels.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken