Buik Billen Bonus gaat voor Loden Leeuw

ALBERT HEIJN / TBWANEBOKO

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 332 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
TBWANEBOKO
Account
Esther Brouwer, Danielle Jonk, Jantine Steinmetz
Copy
Ruben van der Groep
Art
Darre van Dijk, Niels de Kuiper, Billy Witbraad, Robin Plaisier
Strateeg
Michel Mac Donald
Opdrachtgever
Monique Bergers
Film/Productiemaatschappij
Vidiboko
Editor
Robert Vink, Pim van der Pas
Muziek
Darre van Dijk
RTV-producer
Rachelle Caljouw, Marijn Tempelaar
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ALBERT HEIJN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANEBOKO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Podium van Radar's Loden Leeuw gebruiken om de populariteit van Buik Billen Bonus te vergroten.

Doelgroep

Fans van format Buik Billen Bonus.

Strategie/Concept

BBB is een satirisch work-out format gepresenteerd door de verleidelijke fitness god, Davy King. Met Bonus producten als gewichten brengt hij zijn fans (commercieel) in beweging. Een échte social hit voor Albert Heijn. Maar wat doe je als je plots door het TV-publiek genomineerd wordt voor de Loden Leeuw? Dan wil je winnen ook. Wel zo sportief! Dus hackte BBB, vanuit eigen kracht, de verkiezingen. Op een sympathieke manier, zoals alleen Davy dat kan. Met een dikke knipoog, geheel in stijl van het format, spoorde hij zijn fans aan om op hem te stemmen en beloofde bij winst een extra zware work-out. Met de Loden Leeuw. Een onweerstaanbaar voorstel van een echte winnaar. Met als bonus de extra aandacht van Antoinette en het platform Radar.

Media- en middelenstrategie

Eigen website, YouTube, Facebook & Radar platform.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen