Budget Bejaardenhuis

Budget Bejaardenhuis

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
DELTA LLOYD
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2013
Paginanummer
186

Nominatie 2013

Doelstelling

70% van Nederland weet niet of nauwelijks hoe zijn pensioen is geregeld. Delta Lloyd wil zijn positionering op 'kritisch' versterken door het pensioenbewustzijn te vergroten.

Doelgroep

Alle (werkende) Nederlanders.

Concept

Veel mensen denken pas na over hun pensioen als het te laat is. Delta Lloyd is kritisch en vindt dat iedereen kritisch zou moeten zijn als het om financiën gaat. Eerdere initiatieven uit de branche leren dat het op de kaart zetten van een onderwerp als pensioen lastig is, omdat juist de mensen die we willen bereiken afhaken zodra ze het woord pensioen horen. Daarom vonden wij het nu tijd voor een disruptieve aanpak. We introduceren het plan om De Koepelgevangenis in Breda om te bouwen tot Budget Bejaardenhuis. Hier kunnen 900 bejaarden die hun pensioen niet goed geregeld hebben zo kostenefficiënt mogelijk worden bewaard: geen luxe, gedeelde kamers en zoveel mogelijk geautomatiseerde zorg.

Media- en middelenstrategie

Met Aad Ouborg als zogenaamde investeerder lanceren we het Budget Bejaardenhuis als een echt plan, met een echte locatie, website, 3D artist impression en een PR-bericht met film. Het nieuws wordt snel opgepakt in nieuws- en social media. De snel groeiende controverse zorgt voor veel aandacht. In nieuwsbulletins, krantenpagina's en (online) opiniemedia buitelen specialisten, BN'ers en 'de gewone man' over elkaar met een mening, zowel voor als tegen dit idee. We hebben verschillende onthullingsscenario's opgesteld en we volgen het ideale scenario. Verschillende talkshows willen Ouborg aan tafel. Op het hoogtepunt onthullen we de werkelijke intenties in RTL Late Night. De hoax zorgt de dag erna voor nog meer discussie en aandacht. Die dag verschijnt ook een landelijke advertentie waarin Delta Lloyd verantwoording aflegt en haar punt nogmaals maakt. Zo hebben we met een smart budget, in slechts 4 dagen tijd meer dan 2 miljoen euro aan pr-waarde gecreëerd en ervoor gezorgd dat een groot deel van Nederland zich meer bewust is van het belang om kritisch te zijn over je pensioen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken