BRUNA IS JARIG EN TRAKTEERT NIJNTJES

BRUNA IS JARIG EN TRAKTEERT NIJNTJES

Categorie
Retail
Adverteerder
Bruna B.V.
Bureau
De Combinatie van Factoren
Jaar
2008
Paginanummer
541

Doelstelling

Duidelijk maken dat bruna zijn 140 jarige bestaan viert met gratis nijntjes bij elke ¤ 5,-. Doel: merkversterking en omzetplus 5%. Resultaat: omzetplus 15%.

Doelgroep

kids vanaf 4 jr. , ouders en opa&oma

Concept

Bruna is jarig en viert dat met feestelijke nijntje spaaractie! Ieder klant krijgt 6 weken lang bij besteding van ¤ 5,- een gratis nijntje. Spaar ze alle 26! Om het sparen te stimuleren ontvangt de klant bovendien bij inlevering van 10 nijntje verpakkingen een grote pluche nijn cadeau en zijn er allerlei accessoires verkrijgbaar.

Media- en middelenstrategie

De actie start op 2e paasdag met nijntjes zoeken in verschillende parken. Om vervolgens via tv commercials de spaaractie aan te jagen. Natuurlijk zijn de Bruna winkels feestelijk versierd en ook op de site is het feest. Verder zorgen 400.000 extra huis-aan-huis folders met meegesealde nijntjes voor veel aandacht. Naast aandacht in de 2,3 miljoen h.a.h. folders zorgden additieve acties zoals ruilbeurzen, meet&greets met nijntje en fotowedstrijden voor een flinke rumour-around-the-brand.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken