We kozen voor een strategie in het hart van de doelgroep. Volle focus op de light-drinkers die we voorheen zo goed kenden, maar de afgelopen jaren uit het oog zijn verloren. Alle relevante mediamerken van Talpa Network werden ingezet met een strategie die 4 fases kende:
Fase1-Onderzoek. Hier bleek dat de doelgroep zich bezwaard voelt een break te nemen en daar nauwelijks aan toe komt.
Fase2-Crash Course. Nienke Plas bewijst dat een break belangrijk is en laat zien hoe je die kan inbouwen “just because”. Content werd verspreid op bekende break-platforms als Instagram (stories) en Linda (advertorials) en uiteraard kozen we qua timings de juiste break momenten gedurende de week.
Fase3-Test&Reward. Aangejaagd door video en digitale audio, maakte bezoekers op Coca-Cola.nl kans op een tijdschriftabonnement om een break goed te benutten. Op dit punt in de campagne leerde Coca-Cola haar doelgroep ook persoonlijk kennen.
Fase 4-Break Content. Samen met Tonny Media werden video’s en podcasts ontwikkeld in het format “De kleine pauze”. O.a. Maxim Hartman en Nienke Plas namen de luisteraar mee terug in de tijd, naar schoolherinneringen die een lach op je gezicht brengen. De Break Content werd aangejaagd in social, digital audio,radio en via Linda.nl