Bram Krikke werft jongeren voor leukste bijbaan bij Jumbo!

Bram Krikke werft jongeren voor leukste bijbaan bij Jumbo!

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
JUMBO SUPERMARKTEN
Bureau
UM Nederland, YUNE
Jaar
2020
Paginanummer
148

Doelstelling

Jumbo neerzetten als Employer of Choice bij de jongeren en hun laten zien dat 'het' gebeurt bij Jumbo. We overtuigen jongeren ervan dat Jumbo niet alleen de leukste werkgever is, maar ook dé plek waar je het leuk hebt met leuke mensen.

Doelgroep

Jongeren 13-25 jaar die een bijbaan zoeken.

Merkomschrijving

Jumbo is één van de grootste supermarkten in Nederland met 100.000 werknemers. Jaarlijks werven we ruim 23.000 jongeren voor een bijbaan om onze klanten de leukste boodschap te bezorgen. We positioneren Jumbo als favoriete werkgever met verschillende wervingscampagnes en employer branding activaties.

Concept

Jumbo is de leukste werkgever van Nederland. De plek waar je je zakcent verdient, maar nog belangrijker: waar je plezier in je werkt hebt en vrienden maakt. Bij Jumbo ben je niet zomaar collega's, maar een team. En de beste teams, die zijn op elkaar ingespeeld! Om hiervan alle jongeren in Nederland te overtuigen, is het belangrijk dat we ons neerzetten als dé leukste werkgever. Via alle touch points krijg je het gevoel dat Jumbo dé plek is waar 'het' gebeurt. Om dit te bereiken, realiseren we een relevant aansprekend concept dat jongeren in het hart raakt. In de zesdelige YouTube-serie Bram vs. Stefan gaan Bram en zijn co-host Stefan de Vries team builden. Niet met elkaar, maar tegen elkaar. Met ieder een team van Jumbo-medewerkers aan hun zijde. In iedere aflevering gaan zij de strijd aan met elkaar in een nieuwe challenge onder leiding van Peter 'The Lumberjack' Aerts. Een supermarkt, distributiecentrum en het hoofdkantoor Veghel worden omgetoverd tot een een wipe-out baan, een kartbaan of een 'vloer is lava' speelveld.

Media- en middelenstrategie

In kwalitatief onderzoek met een jongerenpanel over werving, geven jongeren zelf de voorkeur aan Bram Krikke. Daarom kiezen we voor een contentstrategie waarin Bram's bereikkanalen worden ingezet. Een content serie op zijn YouTube channel, aangejaagd via posts en stories op zijn Instagram-account, die vervolgens worden ondersteund door postings op @JumboWerkt en @Jumbo kanalen. Met de inzet van rivaal Stefan de Vries vergroten we het bereik. Shout-outs met call-to-action realiseren de landingen op de Jumbo carrière website.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken