Bouw je droomtuin

Bouw je droomtuin

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
GAMMA
Bureau
SportsCloud/Triple Double
Jaar
2020
Paginanummer
374

Doelstelling

Verwerf een voorkeurspositie binnen de groep toekomstige potentiële klanten van GAMMA op een unieke, speelse en nieuwe manier waarin je gaming inzet als marketinginstrument.

Doelgroep

De jongere generatie met een voorliefde voor gaming, ontwerpen en creëren in Nederland.

Merkomschrijving

GAMMA is dé bouwmarkt op het gebied van klussen en klusbenodigdheden.

Concept

GAMMA creëerde een campagne waarin zij testte om de jonge en toekomstige doelgroep op een nieuwe manier aan te spreken. Gamend Nederland en hun ouders gingen samen aan de slag met het bouwen van hun droomtuin in de game Minecraft, zo kwamen deze belevingswerelden en generaties creatief samen. Er zijn bijna 1000 inzendingen gedeeld in de vorm van; video's, fotocollages en zelfs spreekbeurten. De gaafste droomtuin mocht deze ook daadwerkelijk in het echt realiseren d.m.v. een GAMMA tuincheque.

Media- en middelenstrategie

Om de doelgroep op de juiste plekken te bereiken zijn er samenwerkingen aangegaan met verschillende YouTubers die midden in de wereld van gaming en MineCraft staan. Doordat de campagne is voorzien van relevante content heeft het een groot bereik gecreëerd met een laag budget via social-advertising.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken