BORNEO

BORNEO

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
WERELDNATUURFONDS
Bureau
Imagine’
Jaar
2005
Paginanummer
400

Doelstelling

Duidelijk maken dat bossen van Borneo verwoest worden en dat we ervoor kunnen zorgen dat het tij keert door het werk van WNF in Borneo te steunen.

Doelgroep

Brede publiek met nadruk op gezinnen met kinderen, gemiddeld tot hoge opleiding en redelijk hoog inkomen, ontvankelijk voor een ‘red de aarde voor onze toekomst’-benadering. Daarnaast a-typische gevers, niet geëngageerd, niet verbonden aan een goed doel maar op basis van emotie getriggerd.

Concept

In lijn met totale WNF merkaanpak niet het negatieve –de dreiging- maar het positieve –de betovering van de mooie natuur- gebruiken om thema op agenda te zetten en mensen te mobiliseren WNF te steunen. Gesymboliseerd door in te zoemen op unieke zeldzame dieren en planten die op Borneo voorkomen.

Media- en middelenstrategie

Commercial om d.m.v. beeld en muziek de emotionele kracht van de natuur over het voetlicht te brengen. Print op stopperbasis. Een borneo-actiesite, actiemateriaal voor vrijwilligers, eindejaars radiocampagne, ’oliebollen voor Borneo’ en Borneo tv-platform via SBS6.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken