Bontblocker

BONT VOOR DIEREN / Roorda Reclamebureau

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 368 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
BONT VOOR DIEREN
Bureau
Roorda Reclamebureau
Account
Ellis Vis, Marleen Delisse, Emilie Ruiter
Copy
Willem Droog
Art
Joeri Jansen, Stefan Apswoude en Felix Leenders
Strateeg
Floor Busch
Opdrachtgever
Femke Zandberg / Nicole van Gemert
Film/Productiemaatschappij
Refilm
Editor
Robin Engbrenghof
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BONT VOOR DIEREN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Roorda Reclamebureau
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Maak huidige en aanstaande kopers en verkopers van bont bewust van het dierenleed dat de bontindustrie teweeg brengt. Werf daarnaast donaties en volgers voor Bont voor Dieren.

Doelgroep

Bestaande achterban van Bont voor Dieren, huidige & toekomstige bont(kraag)dragers en verkopers.

Strategie/Concept

Bont is onderdeel van het straatbeeld. Dát moet veranderen. We ontwikkelden daarom een 'Bontblocker': een moving billboard dat we vóór etalages parkeren waarin bont wordt geëtaleerd. Met de QR-code op de Bontblocker konden voorbijgangers 4 euro doneren om één uur parkeergeld voor de blocker te betalen. Ook online en via de nieuwsbrief van Bont voor Dieren kon er via een Tikkie-link gedoneerd worden om de Bontblocker langer te laten staan.

Media- en middelenstrategie

De Bontblocker stond als eerste voor de etalage van Woolrich in de PC Hooftstraat te Amsterdam, omdat deze winkel veel bont verkoopt. Van deze guerrilla-actie werd videocontent verspreid via social media.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen