Met activaties kostenefficiënt op een opvallende manier aanwezig zijn.
Bolletje Linkshandigen Beschuit
Om marktleiderschap in het beschuitsegment opnieuw te bevestigen heeft Bolletje de unieke beschuitinkeping opnieuw onder de aandacht gebracht. Eind maart introduceerde Bolletje beschuit met een inkeping aan de linkerzijde, speciaal voor linkshandigen. Inderdaad, een 1-aprilgrap, die - aangevuurd door pr en online seeding - landelijke dagbladen, radio en tv haalde.
Bolletje Pepernoten Plu
Bolletje claimde, met een knipoog, de rol van hofleverancier van Sinterklaas, door de Pepernoten Plu te introduceren. Een unieke paraplu die kinderen helpt om zoveel mogelijk strooigoed te vangen. De Pepernoten Plu is via sampling aan de pers geïntroduceerd en tijdens de intocht in Amsterdam uitgedeeld. De actie was trending topic op Twitter en dook op in radio-items, op tv, in kranten en op talloze blogs.
Bolletje Lekker Wekker
Om mensen letterlijk en figuurlijk wakker te schudden uit hun ontbijtroutine, heeft Bolletje de Lekker Wekker geïntroduceerd: een gratis iPhone-app die je wekt met lekkere originele ontbijtsuggesties. De Lekker Wekker is geïntroduceerd op radio en aangejaagd via social media.
Met een zeer klein budget is free publicity gerealiseerd met een totale mediawaarde van bijna
€ 200.000.