Bolletje Linkshandigen Beschuit + Bolletje Pepernoten Plu + Bolletje Lekker Wekker

Bolletje Linkshandigen Beschuit + Bolletje Pepernoten Plu + Bolletje Lekker Wekker

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Bolletje
Bureau
ETCETERA
Jaar
2011
Paginanummer
220

Doelstelling

Marktleiderschap binnen de categorieën ontbijt en Sint claimen, Bolletje top of mind houden en klanten aan het merk binden.

Doelgroep

Heel Nederland. Want Bolletje houdt van iedereen en iedereen houdt van Bolletje.

Concept

Bolletje is een authentiek Hollands merk met een eigenzinnig karakter. Kortom, het is 'Lekker Origineel'. 'Lekker Origineel' is het uitgangspunt voor productinnovatie, gedrag en communicatie. In een moeilijke markt hebben we in 2011 een slimme budgetoplossing moeten ontwikkelen. De strategie was om met een beperkt budget de rol van 'mentaal marktleider' (binnen relevante categorieën) op een lekker originele, maar vooral ook opvallende manier te claimen.

Media- en middelenstrategie

Met activaties kostenefficiënt op een opvallende manier aanwezig zijn. Bolletje Linkshandigen Beschuit Om marktleiderschap in het beschuitsegment opnieuw te bevestigen heeft Bolletje de unieke beschuitinkeping opnieuw onder de aandacht gebracht. Eind maart introduceerde Bolletje beschuit met een inkeping aan de linkerzijde, speciaal voor linkshandigen. Inderdaad, een 1-aprilgrap, die - aangevuurd door pr en online seeding - landelijke dagbladen, radio en tv haalde. Bolletje Pepernoten Plu Bolletje claimde, met een knipoog, de rol van hofleverancier van Sinterklaas, door de Pepernoten Plu te introduceren. Een unieke paraplu die kinderen helpt om zoveel mogelijk strooigoed te vangen. De Pepernoten Plu is via sampling aan de pers geïntroduceerd en tijdens de intocht in Amsterdam uitgedeeld. De actie was trending topic op Twitter en dook op in radio-items, op tv, in kranten en op talloze blogs. Bolletje Lekker Wekker Om mensen letterlijk en figuurlijk wakker te schudden uit hun ontbijtroutine, heeft Bolletje de Lekker Wekker geïntroduceerd: een gratis iPhone-app die je wekt met lekkere originele ontbijtsuggesties. De Lekker Wekker is geïntroduceerd op radio en aangejaagd via social media. Met een zeer klein budget is free publicity gerealiseerd met een totale mediawaarde van bijna € 200.000.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken