Bol.com kersthuis

Bol.com kersthuis

Categorie
Retail
Adverteerder
BOL.COM
Bureau
Etcetera & Red Urban
Jaar
2017
Paginanummer
302

Doelstelling

Maak bol.com top-of-mind als dé winkel tijdens de feestdagen (de belangrijkste periode van het jaar), niet alleen voor de aankoop, maar juist ook als bron van inspiratie.

Doelgroep

Iedereen in Nederland en Vlaanderen.

Merkomschrijving

Bol.com is de winkel van ons allemaal. Naast gemak en service, bieden we een groot assortiment, inspiratie en voordeel.

Concept

Speciaal voor de feestdagen bouwde bol.com een echt huis: het kersthuis. Helemaal ingericht en aangekleed met artikelen uit de bol.com-winkel. Hét bewijs om te laten zien dat je bij bol.com echt alles kunt vinden voor de feestdagen. In het huis ontvingen we heel veel gasten: stylisten, vloggers, foodies, comedians en techies. Ze gaven je inspiratie voor het versieren van je huis, de kerstboom en de tuin. Ook deelden de gasten hun ideeën voor de beste cadeaus, tips om je mooi op te maken, de mooiste kersttafels, de slimste kooktechnieken en nog veel meer. Alle content kwam samen op een online platform, waar bezoekers na inspiratie aangezet werden tot actie naar bol.com. Kortom, een huis vol inspiratie voor een geslaagde kerst!

Media- en middelenstrategie

Televisie, branded content, online video, influencers, online display en social media. Vanuit het kersthuis werd alle content gecreëerd en verspreid: televisiecommercial en online video om bekendheid onder een brede doelgroep te creëren. Daarnaast werd er samen met heel veel verschillende gasten (influencers) gedurende de feestdagen heel veel relevante en opvallende (video)content gemaakt rondom verschillende productcategorieën, interesses en doelgroepen. Deze werden gericht op specifieke momenten en verspreid via social media en digital advertising. Met deze strategie waren we in staat om vanuit één platform de gehele breedte van de doelgroep - van gamers tot kookliefhebbers - op een relevante manier te bereiken en bouwden we ook aan de algehele bekendheid van bol.com als kerstwinkel via bereiksmedia als tv.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken