Bol.com – Hulppiet

Bol.com – Hulppiet

Categorie
Retail
Adverteerder
BOL.COM
Bureau
Dept
Jaar
2019
Paginanummer
270

Doelstelling

Het Sinterklaasfeest claimen door kinderen op magische wijze met Sinterklaas in contact brengen.

Doelgroep

Nederlandse en Vlaamse gezinnen.

Merkomschrijving

Bol.com, Nederlands grootste online retailer, verkoopt (bijna) alles.

Concept

Meehelpen met Sinterklaas blijft een grote kinderdroom. Daarom lanceerde bol.com via de Google Assistant het interactieve en gepersonaliseerde Sinterklaasverhaal 'Hulppiet'. Hulppiet kent verschillende verhaallijnen. Het kind bepaalt door vragen van de Sint te beantwoorden zelf het verloop. Door externe databronnen te gebruiken, bevat het live weersinformatie en komen de hulppietjes plekken uit hun buurt tegen. Zo wordt het echt een persoonlijke ontdekkingstocht. Na afloop krijgen kinderen hun verhaal en een een door Sinterklaas ondertekende oorkonde toegestuurd. Sinterklaas wordt in Nederland vertolkt door Bram van der Vlugt, die tot een aantal jaar terug Sinterklaas speelde tijdens de officiële landelijke intocht. Het Belgische Sinterklaasfeest is nét anders, dus dat verdient een eigen verhaal. Daar worden de kinderen bij de hand genomen door een Vlaamse Sinterklaas.

Media- en middelenstrategie

Om hulppietjes te bereiken, vroeg Sinterklaas de kinderen om hulp in een videoboodschap. Deze is verspreid via bioscoop, televisie, en getarget op ouders via social. Door in te spelen op de gebruikerspiek van de bol.com spraak-assistent tijdens de feestdagen hebben we een innovatieve draai gegeven aan de magie van het Sinterklaasfeest en komt de allerjongste generatie spelenderwijs in aanraking met de techniek van de toekomst.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken