Bol.com De winkel van blije koppies bezorgen

Bol.com De winkel van blije koppies bezorgen

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
BOL.COM
Bureau
Dept
Jaar
2020
Paginanummer
458

Nominatie 2020

Doelstelling

Top of mind als Sint cadeauwinkel in Nederland en Vlaanderen

Doelgroep

Sinterklaasvierende gezinnen in Nederland en Vlaanderen

Merkomschrijving

Online retailer bol.com is de winkel van ons allemaal

Concept

Fun & inspiratie voor kids, gemak voor ouders. Met deze belofte innoveerde bol.com dit jaar door met de lancering van de Speelgoedboek App als digitale extensie van Het Grote Speelgoedboek. Met deze nieuwe app konden kinderen alles uit het boek digitaal tot leven brengen door middel van image recognition. Van 900 verschillende soorten speelgoed, diverse spelletjes en quizjes tot aan een magisch 8D luisterverhaal. Spelenderwijs inspireerde en hielpen we kinderen op deze manier met het maken van hun eigen Verlangslijstposter. Met knip en plakwerk creëerde duizenden kinderen in Nederland en Vlaanderen een overzicht met het speelgoed wat ze graag voor Sinterklaas wilden hebben. Met de Verlangslijsposter was het voor ouders extra makkelijk om al het speelgoed te scannen én direct te bestellen via de bol.com app. Het resultaat. Een magisch én zorgeloos Sinterklaasfeest voor kinderen en ouders.

Media- en middelenstrategie

Het Grote Speelgoedboek is via geadresseerde post, Albert Heijn & Delhaize verspreid naar miljoenen huishoudens in Nederland en Vlaanderen. In een crossmediale campagne stond het boek overal centraal en werden ouders en kinderen geactiveerd om de Speelgoedboek App te downloaden, de Verlangslijstposter op te hangen voor het raam en het 8D luisterverhaal te beluisteren. Elke propositie werd op het juiste moment in de klantreis gecommuniceerd zodat kinderen op tijd waren met hun verlanglijstje en ouders met het bestellen van de cadeaus.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken