Bol.com De winkel van alles voor kerst

Bol.com De winkel van alles voor kerst

Categorie
Retail
Adverteerder
BOL.COM
Bureau
Dept
Jaar
2020
Paginanummer
330

Doelstelling

Dé kerstwinkel van Nederland worden.

Doelgroep

Kerstvierend Nederland.

Merkomschrijving

De winkel van ons allemaal.

Concept

Kerst staat garant voor cadeautjes, maar zonder een versierde boom zijn de feestdagen niet compleet. Om in 2020 een mentale link tussen kerst en bol.com te creëren werd de kerstcampagne tweeledig ingestoken: een partnership met Talpa gericht op decoratie en een ATL campagne waarin cadeaus de hoofdrol speelden. Traditiegetrouw wordt de kerstboom pas opgetuigd als Sinterklaas het land uit is, maar klantdata liet zien dat men al ver voor 6 december met kerstdecoratie bezig is. Zo ontstond Kerstklaar op 6: een branded content storyline die je in de aanloop naar kerst inspireert en activeert. Na afloop van de bol.com Sint campagne startte op 6 december de ATL kerst communicatie gericht op cadeaus. De campagne vertrok uit het breed gedragen inzicht: iedereen heeft wel een terugkerend kerstcadeau trauma. Zo ontstond er een eigenzinnige campagne die in 2020 een einde beoogde te maken aan suffe kerstcadeaus, met de belofte: de winkel van sowieso een topcadeau.

Media- en middelenstrategie

Vanaf november werd Kerstklaar op 6 geladen middels verschillende idents en (online)content: items bij Shownieuws, de 5 Uur Show en Lang Leve de Liefde, radio-acties op Sky Radio en Radio 10 en print & online via LINDA. De ATL belofte 'sowieso een topcadeau' kwam terug op TV, de radio, in (d)OOH, online en in social. De TVC vertelt het verhaal van diverse mensen die een ongemakkelijk gesprek aangaan over de ongeschikte kerstcadeaus die ze jaar in jaar uit van hun dierbaren krijgen. Met als happy end; eindelijk een topcadeau! In de Coen & Sander show voerden luisteraars hun eigen ongemakkelijke en vaak hilarische cadeaugesprekken om ervoor te zorgen dat ook zij dit jaar een topcadeau zouden ontvangen. Als klap op de vuurpijl werd in grote steden uitgepakt met spectaculars en trams verpakt als bol.com kerstpakketjes.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken