BOBBY IS BACK

BOBBY IS BACK

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
OHRA
Bureau
Van Walbeek Etcetera, Van Wanten Etcetera, RedUrban en Creative Venue
Jaar
2005
Paginanummer
144

Nominatie 2005

Doelstelling

OHRA positioneren als dé recht-toe-recht-aan financiële dienstverlener die staat voor direct resultaat en ervoor zorgt dat je altijd snel je geld krijgt.

Doelgroep

Mensen die graag hun eigen – financiële – zaken regelen omdat dit sneller, makkelijk en goedkoper is dan via de tussenpersoon.

Concept

Als metafoor staat Bobby Farrell van Boney M centraal, een bekende ster uit de jaren 80 die miljoenen platen heeft verkocht. Maar hij is daar nooit voor betaald en wacht al jaren op zijn geld. Daarom moet hij nog steeds in bejaardentehuizen optreden. Dat zal je bij OHRA niet gebeuren. Zij verwerken zorgdeclaraties bijvoorbeeld binnen 5 werkdagen, autoschades worden direct aan de garage uitbetaald, etc., etc. Precies waar OHRA voor staat: want bij OHRA weet je altijd direct waar je aan toe bent, en dat is wel zo prettig. Rondom de kick-off van de commercial is er een PR-offensief gestart om extra aandacht te genereren. Naast TV is de commercial online ondersteund met de ‘Daddy Cool actie’, een online ‘Wat is jouw kennis van Bobby’-wedstrijd waarbij je een Daddy Cool t-shirt kon winnen. Actie was vlak voor vaderdag, dus een mooi moment om je eigen vader te verwennen. !

Media- en middelenstrategie

Commercial op TV incl. tag-on voor de wedstrijd. Marketing PR (rumour around the commercial): persbericht en VNR; video news release (een beeldend persbericht voor de audiovisuele media). Online: rich media banners met een fragment uit de TV-commercial ondersteund door de Daddy Cool-song. Actiesite om deel te kunnen nemen aan de wedstrijd, incl. de mogelijkheid om de Daddy Cool-ringtone gratis te downloaden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken