Het massale bereik van tv, radio en outdoormedia is gebruikt om op impactvolle en sympathieke wijze het publiek te wijzen op het belang van een Bob-afspraak. Vervolgens zijn diverse middelen ingezet om de Bob op locatie, in de sportkantines, te herinneren aan het belang van een dergelijke afspraak. Het is immers wetenschappelijk bewezen dat dergelijke 'reminders' ervoor zorgen dat mensen makkelijker het gewenste gedrag vertonen. In 2012 is de campagne in de vorm van een pilot gelanceerd. Bezoekers van voetbal-, hockey-, tennis- en korfbalclubs in vijf provincies zijn tijdens de pilot 'Bob in de kantine' aangespoord om alcoholvrij te rijden en met elkaar af te spreken wie als de Bob zijn sportvrienden veilig naar huis brengt. Uit evaluatie blijkt dat deze aanpak succesvol is: steeds meer sportkantinebezoekers stappen nuchter achter het stuur en het aandeel zware drinkers is gehalveerd. Zowel bij de betrokken overheden als bij de georganiseerde sport is er een breed draagvlak voor voortzetting van de samenwerking. Automobilisten met een Bob-afspraak blijken het vaakst nuchter.