Een auto die het mobiliteitsprobleem in de stad moet oplossen. Voor BMW een logische gedachte, want de BMW i3 is een ideale deelauto: innovatief, duurzaam ontworpen en hij rijdt geweldig. Om de drempel voor autodelen en elektrisch rijden te verlagen, werden twee van deze auto's enkele maanden beschikbaar gesteld aan 12 Rotterdamse influencers, rolemodels die hun eerste ervaringen met carsharing delen. Tijdens het kick-off event kregen ze informatie en uitleg over de auto, carsharing en de deelapp. De kick-off was meteen de eerste samenwerking: kunstenaar Eelco van den Berg illustreerde Rotterdamse iconen waar de influencers één kunstwerk van maakten. Dit kunstwerk is aangebracht op de deelauto's en staat voor 'samenwerken aan de stad van de toekomst'. De deelnemers hebben tijdens de campagne hun ervaringen met de BMW i3 en het concept autodelen gefilmd. Met #bmwi3startsharing en #delenisdetoekomst hebben ze elk minimaal 4-5 social items geplaatst, sommigen veel meer. En dat allemaal in Rotterdam, waarmee BMW een overeenkomst heeft voor pilotprojecten over duurzaamheid. Voor het platform en de helpdesk werd samengewerkt met Juuve Car Sharing.