BMW Leftover Art

BMW GROUP NEDERLAND / FEL

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 336 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
BMW GROUP NEDERLAND
Bureau
FEL
Account
Alwin Houthoff
Copy
Tim Timmermans
Art
Ferry Bol, Babo Schokker
Strateeg
Tim Timmermans, Babo Schokker
Opdrachtgever
Peter Haug, Silvia de Leeuw, Nadine Calor
Film/Productiemaatschappij
Linh Kruger
Fotografie
Linh Kruger
In samenwerking met
J. Walter Thompson, Spring Creek.
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BMW GROUP NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FEL
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Creëer extra talkability rondom het merk BMW met een creatieve social spin-off van de 'nu tijdelijk een automaat op elke BMW' campagne. Waarbij het doel is om aandacht te krijgen van niet-traditionele automotive sites en media.

Doelgroep

BMW wil met deze actie een breder publiek aanspreken, waarbij kunst- & designliefhebbers de primaire doelgroep zijn.

Strategie/Concept

BMW lanceert een ongebruikelijke campagne, waarin het merk niet uitgaat van haar modellen, maar van de bestuurder. Of liever gezegd, de rechtervoet van de bestuurder. De enige voet die je gebruikt wanneer je een Steptronic automaat rijdt. Dit idee wordt gevat in een beeld van twee schoenen, waarbij alleen de rechterzool versleten is. De campagne lokte enorme veel reacties uit op social media, met één grote vraag: wat te doen met de overgebleven linkerschoen? Om een overschot aan linkerschoenen te voorkomen start BMW Nederland een bijzondere social activatie: 'Wat te doen met je linkerschoen?'. Waarbij het designer duo Annebel de Kok en Esther van Brakel, op zoek gaan naar een duurzame oplossing. Het resultaat: 'Leftover Art', een unieke collectie, functionele designproducten gemaakt van linkerschoenen.

Media- en middelenstrategie

Een online film en fotografie met het verhaal en het creatieproces vormt het hart van de activatie. De campagne start met een teasende Canvas ad om te inspireren en betrokkenheid te genereren. Waarna de volledige film online is gelanceerd en het verhaal middels PR is verspreid onder nationale en internationale design blogs, lifestyle platforms en marketingtitels.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen