Bluf Leon alles

Bluf Leon alles

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
KFC NEDERLAND
Bureau
Ogilvy & Mather Amsterdam
Jaar
2014
Paginanummer
266

Doelstelling

Ontwikkel een sociale activatie voor de Boxmaster 2HOT4U. Een zeer pittige wrap die tijdelijk verkrijgbaar was bij KFC.

Doelgroep

Jonge mannen (16-24)

Concept

Jonge mannen houden ervan om elkaar uit te dagen en te overtreffen. Dit sluit perfect aan op de Boxmaster 2HOT4U, een extra pittige wrap die je moet aandurven. Om dat te activeren introduceerden we onze KFC #Blufmaster. Een echte waaghals die je via Facebook kon uitdagen met een 'bluf' om van alles en nog wat te doen. Want iemand die de Boxmaster 2HOT4U aandurft, durft vast nog veel meer. De beste blufs voerde Leon daadwerkelijk uit. Zo at hij een Madame Jeanette peper, sprong in een rivier vol krokodillen en hield kussengevechten in een kippenpak. Als klap op de vuurpijl vereeuwigde hij zijn blufs door een tattoo van een kippenpoot onder zijn voet te laten zetten.

Media- en middelenstrategie

Via een video-oproep op Twitter en Facebook daagde Leon de doelgroep uit om hun 'bluf' achter te laten op de Facebookpagina van KFC. Uit meer dan 600 inzendingen kozen we 3 weken lang de beste blufs. Elke week voerde Leon er één uit die we via een online video deelden met KFC-fans en middels social advertising ook met fans van concurrenten. In elke video had Leon ook een uitdaging voor de kijker: 'Bluf dat je de Boxmaster 2HOT4U eet.' De video's werden door meer dan 275.000 mensen bekeken, werden volop geshared en leverden meer dan 5400 nieuwe Facebook-fans op. De omzet bij KFC steeg in deze periode met 10,2% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken