BlueTrainCasting

BlueTrainCasting

Categorie
Personeel
Adverteerder
Wubbe
Bureau
Wubbe
Jaar
2006
Paginanummer
478

Doelstelling

Het werven van een art director.

Doelgroep

Art directors in Nederland die ook bekend zijn met nieuwe media.

Concept

Vacature landelijk bekend maken door het creëren van een hype met de bijbehorende free publicity.

Media- en middelenstrategie

Om de hype te creëren, introduceerde Wubbe een nieuw zelfbedacht medium: BlueTrainCasting, oftewel personeelswerving via Bluetooth. Voor het Wubbe-pand passeert elke dag de trein naar Amsterdam. Om art directors in deze trein te bereiken, werden op het station van Delft abri’s geplaatst met daarin een Bluetooth zender. Wie zich in de buurt van de abri bevond, kreeg een berichtje op z’n mobiele telefoon, waarin de lezer werd aangespoord om na 900 meter naar buiten te kijken. Naar het Wubbe-pand. Daarop stond groot: www.wubbezoektartdirector.nl. Via de vele free publicity die BlueTrainCasting opleverde, zorgden we ervoor dat de vacature landelijk bekend werd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken