BlueMotionTechnologies incl. Dobbal

BlueMotionTechnologies incl. Dobbal

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Volkswagen
Bureau
Achtung!
Jaar
2011
Paginanummer
356

Doelstelling

Als meest milieuvriendelijke automerk van Nederland gezien worden

Doelgroep

Autorijdend Nederland

Concept

Wat vinden consumenten echt belangrijk als het gaat om auto's en het milieu? Drie maanden faciliteerden we een discussie tussen consumenten in een online community. We luisterden naar hun ideeën over duurzame mobiliteit, en toetsten eigen concepten. Consumenten vinden het milieu belangrijk, maar hun auto niet minder. Ze willen best in een milieuvriendelijk model rijden, vooral met lage bijtelling. Maar ze leveren naar hun mening te vaak in op prestaties en vooral op de beschikbare keuze voor een model dat bij hen past. Want de meeste fabrikanten bieden volgens hen niet zoveel verschillende modellen met een groen energielabel om uit te kiezen. Dit inzicht vormt dan ook het centrale thema in onze campagne die een jaar loopt. Met keuze uit meer dan 350 schonere modellen, maakt Volkswagen schoner rijden voor iedereen toegankelijk. Van Polo tot Touareg, zonder compromissen in uitvoering of prestaties. Een enorme kans om onze reputatie als 'merk voor iedereen', ook te bewijzen als meest milieuvriendelijke merk in ieder segment.

Media- en middelenstrategie

We voeren een brede campagne, met een knipoog: 'Voor niemand makkelijk, kiezen uit 350 schonere Volkswagens'. In massamedia (TVC, banners, prerolls en advertenties) tonen we het brede aanbod met oneindig veel modellen voor iedereen, Polo tot Touareg. De tag-ons leveren concrete bewijsvoering bij individuele modellen. Op social media laten we mensen op luchtige en persoonlijke wijze veel keuze ervaren. Bij wijze van ludieke keuzehulp mogen ze een dobbelsteen met 350 zijden rollen, die elk een van de schonere modellen van VW vertegenwoordigen. Degene die het schoonste werpt, wint een zuinige Volkswagen up! Tenslotte helpen we consumenten bij de echte keuze voor een passend schoner model middels dealertrainingen en showroom materiaal. Zo laten we zien dat schonere auto's bij VW de normaalste zaak van de wereld zijn en bovendien in alle modellen verkrijgbaar.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken