Blue Man Grrroup

Blue Man Grrroup

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
De Postbank
Bureau
NOISE
Jaar
2007
Paginanummer
68

Doelstelling

Gebruik de samenwerking met de Blue Man Group om een moeilijke bereikbare doelgroep (oa. vanwege de lage betrokkenheid bij dagelijkse bankzaken) op een non-conventionele manier bij de Postbank en haar producten te betrekken.

Doelgroep

Young Adults, 18-35 jaar.

Concept

Ervaar de Blue Man Group! Want net als bij de Postbank staat het blauw van Blue Man Group voor interactie, vernieuwend, onconventioneel, slim, prikkelend en uitdagend. Dat gaan we niet uitleggen, dat moet je zelf ervaren. In plaats van een traditioneel sponsorship worden daarom gezamenlijke activiteiten gecreëerd, die deze gedeelde waarden uitstralen. Pers-activatie: De pers wordt bij de bekendmaking van de samenwerking uitgedaagd om via de webcam zelf ‘de hoofdrol te spelen’ in een Blue Man Group scène om de impact van het persbericht te vergroten. Merk-activatie: Op Lowlands bieden we tussen de enorme hoeveelheid bands een overweldigende ervaring: een ‘vrije je aan je partner op een ludieke manier duidelijk maken welke samenwoonergernissen er spelen! En waar dat relevant is; klik je natuurlijke heel gemakkelijk door naar de SamenwoonScan van de Postbank. Zo stelt de Blue Man Group de Postbank beter in staat om deze doelgroep naar haar website te trekken in vergelijking met directe productadvertenties.

Media- en middelenstrategie

Naast Postbankeigen media; (website- en e-mail) wordt de zichtbaarheid gestimuleerd uit de activiteiten zelf, uit viraal bereik (doorsturen filmpjes, websites, blogs en YouTube) en uit free publicity (online, dagbladen, radio en televisie).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken