Blue Band ontbijt

Blue Band ontbijt

Categorie
Excellent
Adverteerder
UNILEVER - BLUE BAND
Bureau
DRAFTFCB
Jaar
2013
Paginanummer
274

Doelstelling

Het belang van een goed ontbijt voor kinderen en de rol van het merk Blue Band daarin onder de aandacht brengen. De bijpassende unieke spaaractie is om de loyaliteit te verhogen.

Doelgroep

Moeders van kinderen tussen 2 en 12 jaar.

Concept

Niemand de deur uit zonder Blue Band ontbijt. Het populaire brandweermannetje uit de vorige commercial wil dit keer als een speer uitrukken en naar school gaan. Als het aan zijn moeder ligt niet zonder Blue Band ontbijt met belangrijke bouwstoffen. En ontbijten wordt nog leuker met de speciaal ontwikkelde Blue Band broodplankjes waarvoor je kunt sparen.

Media- en middelenstrategie

De televisiecommercial en online (Yunomi) versterken de merkwaarden van Blue Band en tonen het belang van een goed ontbijt. De spaaractie zorgt voor een goede winkelvloerpositie die nog wordt verbeterd door de samenwerking met Blokker. Moeders, tantes en oma's sparen enthousiast voor de broodplankjes. De campagne wordt door de doelgroep zeer relevant, onderscheidend en geloofwaardig gevonden. En wordt bovendien door de vakjury PromZ bekroond met de "Premium promotion of the year" award omdat; "Blue Band moeder en kind steeds weer op een verrassende en consistente manier weet te wijzen op het belang van goede voeding". De tvc is door het publiek ook genomineerd voor de Gouden Loekie maandverkiezing.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken