BLUE BAND GOEDE START! BROOD. JE GEEFT ZE WIT, MAAR ZE ETEN BRUIN.

BLUE BAND GOEDE START! BROOD. JE GEEFT ZE WIT, MAAR ZE ETEN BRUIN.

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
UNILEVER NEDERLAND FOODS
Bureau
Lowe
Jaar
2005
Paginanummer
251

Doelstelling

Awareness en trial verhogen van Blue Band Goede Start! Brood.

Doelgroep

Moeders met jonge kinderen. Als ouder heb je liever dat ze bruin brood eten, omdat daar veel belangrijke bouwstoffen en vezels in zitten. Maar kinderen eten het liefst wit brood.

Concept

Als kinderen bruin brood niet lekker vinden, dan zijn ze vaak erg inventief om er voor te zorgen dat ze het niet hoeven te eten. Daardoor missen ze belangrijke voedingsstoffen. Blue Band Goede Start! Brood biedt de oplossing. Want met Blue Band Goede Start! Brood geef je ze lekker wit brood, met daarin al het goede van volkoren.

Media- en middelenstrategie

Vanwege de selectieve distributie en een beperkt budget is gekozen voor radio en print. Voor maximale awareness is de nadruk gelegd op het begin van het nieuwe schooljaar, wanneer veel kinderen hun brood weer mee naar school nemen. Daarnaast heeft print een originele opzet: een 2 x 1/1 pagina, waarbij de voor- en achterkant van de pagina een geheel vormen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken