Blue Band Beroepencampagne

Unilever Nederland B.V. / Draftfcb

Nominatie 2010

Bekijk deze campagne op pagina 360 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Unilever Nederland B.V.
Titel
Blue Band margarine
Bureau
Draftfcb
Account
Irene van Deijl, Sharoni van Hulzen
Copy
Norman Groenewegen
Art
Dagan Cohen, Pepijn Spanjerberg, Jimmy Mars, Wouter Kampman
Strateeg
Karlijn van den Berg
Opdrachtgever
Aleks Fiege, Gerdien Verboom, Danielle van Reenen
Film/Productiemaatschappij
Goeroe
Fotografie
Thirza Schaap (Fat Fred's)
Illustraties
Eva Galesloot (Shop Around)
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Unilever Nederland B.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Draftfcb
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Moeders helpen om hun kind het bordje leeg te laten eten en zo de Blue Band merkbelofte 'Opgroeien doe je het best met Blue Band' activeren. Daarnaast de bekendheid van het belang van de essentiële vetten van Blue Band voor de groei van kinderen verhogen en tegelijkertijd naast functionele product benefits ook meer emotie aan het merk toevoegen.

Doelgroep

Moeders met kinderen van 0-12 jaar oud.

Strategie/Concept

Kinderen willen van nature groter zijn: "Later als ik groot ben, wil ik piloot worden." Maar om groot te worden, moeten ze eerst hun bordje leegeten. Zodat ze de essentiële vetten binnenkrijgen die ze nodig hebben om te groeien. De Beroepencampagne brengt de belevingswereld van kinderen, de wens van ouders dat hun kinderen het bordje leegeten en de rol van Blue Band op een slimme manier bij elkaar: "Wat ze ook willen worden, opgroeien doen ze het best met Blue Band".

Media- en middelenstrategie

1. Inzet van de 3 productadvertenties in een brede titellijst heel specifiek gericht op moeders met kinderen. Hiermee werd binnen het juiste umfeld een koppeling gemaakt tussen productproposities en de Beroepencampagne. 2. Brede sales promotion rondom Het Grote Beroepen Kookboek. Een grote kick-off op de Jonge Gezinnen beurs. Een 20" add on op tv en een landelijke abricampagne om in hele korte tijd alle moeders van Nederland kennis te laten maken met het Beroepen Kookboek; gratis bij 4 Blue Band producten. Daarnaast is de actie opvallend gepresenteerd op de winkelvloer. 3. Via een CRM-traject is getarget op de vier belangrijke momenten in de eetontwikkeling van het kind. Via mailings kregen de moeders een Blue Band bordje voor het eerste boterhammetje (7mnd), een slabbetje voor de eerste keer met de pot mee-eten (1 jr), een smeerdiploma-placemat voor de eerste gesmeerde boterham (2-3 jr, verspreid via kinderdagverblijven) en een brooddoos voor als ze voor het eerst naar school gaan (4jr).

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen