BLOKKER BRULSHIRT

BLOKKER BRULSHIRT

Categorie
Retail
Adverteerder
Blokker
Bureau
Van Wanten Etcetera
Jaar
2008
Paginanummer
540

Nominatie 2008

Doelstelling

Creëren van rumour around the brand, met als gevolg meer traffic naar de Blokker-vestigingen, meer omzet genereren en nieuwe doelgroepen aantrekken.

Doelgroep

Blokker is voor iedereen en richt zich niet op een specifieke doelgroep. Deze actie is speciaal voor liefhebbers van het EK-voetbal en iedereen die ‘Oranje’ een warm hart toedraagt.

Concept

Het premium is het Brulshirt, dat exclusief voor Blokker ontwikkeld is. Dit unieke oranje T-shirt heeft een geïllustreerde leeuwenkop en een extra flap. Als je die flap optilt, gaat de leeuwenbek wijd open. In de tv-commercial komen – als in een natuurdocumentaire – de ‘leeuwen’ hun dorst lessen op een Zwitsers terras. Als de groep wordt bedreigd door Italië-supporters laat de Koning der Dieren zien wie er écht de baas is dit EK! Het shirt is verkrijgbaar voor ¤ 4,99 bij besteding vanaf ¤ 15,-.

Media- en middelenstrategie

Een geïntegreerde campagne met de tv-commercial als hoofdmedium, een actieve pr-campagne, aandacht in drie h-a-h-folders en pos-materialen in de 580 Blokker-vestigingen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken