Corona beperkende maatregelen zorgen ervoor dat Amsterdammers meer de parken intrekken. Met een groot zwerfafvalprobleem als gevolg. Dagelijks blijven bergen afval op de grond achter. Uit onderzoek blijkt dat vooral jongeren dit probleem veroorzaken. Doelstelling van deze campagne is bewustzijn creëren onder jongeren en ze met een concreet handelingsperspectief aanzetten tot actie: afval altijd in de afvalbak gooien.
Blijf social laat de tegenstelling zien dat jongeren zich enerzijds social voordoen op social media maar vervolgens minder social zijn door hun afval te laten liggen. We spelen hierop in door termen en interfaces te gebruiken die specifiek herkenbaar zijn op de platformen waar de doelgroep het ziet.
Kickoff was een PR stunt waar verschillende media op af kwam.
Hierna hebben we via een touch, tell sell principe via Instagram en Snapchat uitingen gemaakt specifiek voor die platformen. Overkoepelend liep er een DOOH campagne rondom de parken.
Hoofdsponsor
Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken