BLIJF POSITIEF

BLIJF POSITIEF

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid
Bureau
RICH
Jaar
2008
Paginanummer
447

Nominatie 2008

Doelstelling

Steeds meer Nederlanders komen in de problemen door onverstandig lenen. De campagne moet mensen stil laten staan bij hun eigen financiële gedrag en stimuleren om naar de website te gaan voor tips om uit het rood te blijven.

Doelgroep

Mensen die meer dan gemiddeld rood staan. Dit betreft ongeveer 45% van de Nederlandse bevolking. De doelgroep bevindt zich in alle lagen van de bevolking.

Concept

De verleiding om dingen te kopen waar je eigenlijk geen geld voor hebt is vaak groot. Stemmetjes in je hoofd proberen je met onheuse redeneringen over te halen dit toch te doen. Gelukkig is daar BUD, de financiële coach die de stemmetjes de mond snoert en je verwijst naar www.blijfpositief.nl

Media- en middelenstrategie

Massamediale middelen (tv, radio en banners) brengen het onderwerp breed onder de aandacht en zorgen voor traffic naar www.blijfpositief.nl. Deze website is de spil van de campagne en biedt handige informatie, adressen, tips & tools die kunnen helpen om uit het rood te komen en/of te blijven.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken