BLIJF POSITIEF

BLIJF POSITIEF

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Rijksoverheid / Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Bureau
RICH
Jaar
2009
Paginanummer
433

Doelstelling

De doelgroep laten stilstaan bij hun eigen financiële gedrag en activeren om indien nodig naar blijfpositief.nl te gaan voor hulp bij het op orde brengen van hun financiën.

Doelgroep

Algemeen publiek (18+), met een focus op mensen die meer dan gemiddeld rood staan.

Concept

Niets is pijnlijker dan de melding ‘maximum bereikt’ bij het pinnen. Dit inzicht is de basis voor een concept waarmee we mensen willen motiveren om hun financiën op orde te brengen. Want overzicht brengt rust en voorkomt genante situaties. In samenwerking met Nibud ontwikkelde het bureau de Geldzaken Organiser, een handige (downloadable) tool, beschikbaar via blijfpositief.nl.

Media- en middelenstrategie

Om brede awareness te creëren werden televisie en radio ingezet. Banners zorgden voor directe traffic naar de website (en de tool). Een geïntegreerde free publicity strategie bracht het onderwerp maatschappelijk onder de aandacht via diverse nieuwsmedia. Op het Blijf Positief forum kunnen bezoekers ook onderling tips en trucs uitwisselen om uit het rood te blijven.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken