BLIJF POSITIEF

Rijksoverheid / Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid / RICH

Bekijk deze campagne op pagina 433 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Rijksoverheid / Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Titel
Overheid / voorlichting
Bureau
RICH
Account
Dylan Dordregter
Copy
Matthijs Schoo
Art
Joeri Jansen, Rogier Verbeek
Strateeg
Marieke van den Berg
Opdrachtgever
SANNE PEETERS, MEIKE RADEMAKER, FREDERIKE VAN DORST (DPC), JOLANDA VAN DER VOORT (SZW)
Film/Productiemaatschappij
Bij Brand
Editor
Martin Heijgelaar
Muziek
Sounds Like Nando
RTV-producer
Myriam Maes
In samenwerking met
Marlot Communicatie, 80dB
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rijksoverheid / Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van RICH
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

De doelgroep laten stilstaan bij hun eigen financiële gedrag en activeren om indien nodig naar blijfpositief.nl te gaan voor hulp bij het op orde brengen van hun financiën.

Doelgroep

Algemeen publiek (18+), met een focus op mensen die meer dan gemiddeld rood staan.

Strategie/Concept

Niets is pijnlijker dan de melding ‘maximum bereikt’ bij het pinnen. Dit inzicht is de basis voor een concept waarmee we mensen willen motiveren om hun financiën op orde te brengen. Want overzicht brengt rust en voorkomt genante situaties. In samenwerking met Nibud ontwikkelde het bureau de Geldzaken Organiser, een handige (downloadable) tool, beschikbaar via blijfpositief.nl.

Media- en middelenstrategie

Om brede awareness te creëren werden televisie en radio ingezet. Banners zorgden voor directe traffic naar de website (en de tool). Een geïntegreerde free publicity strategie bracht het onderwerp maatschappelijk onder de aandacht via diverse nieuwsmedia. Op het Blijf Positief forum kunnen bezoekers ook onderling tips en trucs uitwisselen om uit het rood te blijven.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen