Blijf mobiel.

Blijf mobiel.

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
T-Mobile Nederland
Bureau
Saatchi & Saatchi m.m.v. agency.com en L’eau
Jaar
2006
Paginanummer
354

Nominatie 2006

Doelstelling

Introduceer T-Mobile Thuis.

Doelgroep

De doelgroep bestaat uit 1- en 2-persoons huishoudens in de leeftijd van 25 - 39 jaar. Deze mensen hebben het gevoel dat ze te veel keuzes kunnen en moeten maken. Ze hebben behoefte aan gemak en kostenbeheersing. Het optimaliseren van hun vrije tijd is belangrijk voor hen. Bij aankoopbeslissingen is het advies van vrienden en familie belangrijk. Ze bellen regelmatig naar vaste nummers en naar het buitenland.

Concept

Veel mensen gebruiken hun mobiele telefoon heel bewust niet als ze thuis zijn om de kosten te beperken. Deze bewuste keuze zit zelfs zo ingebakken, dat het mobiel bellen thuis in hun beleving eigenlijk geen optie is. Daarom laten we zien wat er gebeurt in de wereld van T-Mobile Thuis: waarin de grenzen tussen wat wel en niet kan vervaagd. We moedigen hen aan om mobiel te blijven. Waardoor je in een hele positieve flow raakt omdat je met één toestel zowel buiten de deur als thuis kunt bellen voor de tarieven die je gewend bent van de vaste telefoon: vaste nettarieven.

Media- en middelenstrategie

Bij de inzet van media en middelen is er vooral voor gekozen om de doelgroep zo veel en nadrukkelijk mogelijk in zijn huiselijke omgeving te bereiken. Naast massamedia als TV, radio, internet en dagbladen zijn bijvoorbeeld ook een bijsluiter bij de rekening van bestaande klanten en pizzadozen van een bezorgservice ingezet. In de shops is geprobeerd om zoveel mogelijk het thuis-gevoel terug te laten komen door media en inhoud op elkaar af te stemmen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken