Blijf je verbazen

Blijf je verbazen

Categorie
Retail
Adverteerder
DIRK VAN DEN BROEK
Bureau
XXS AMSTERDAM
Jaar
2013
Paginanummer
396

Nominatie 2013

Doelstelling

Jarenlang kenden de supermarkten van Dirk van den Broek een stabiele omzetontwikkeling. Dat kwam door de jarenlange prijzenoorlog met Albert Heijn aan ene kant en de van onderaf opkomende discounters als Aldi en Lidl. Het doel van de campagne voor Dirk was: Laat Nederland kennismaken met een andere supermarkt. Niet nieuw. Wel totaal vernieuwd. Een supermarkt die naadloos aansluit bij de huidige tijdgeest, maar vooral waar Premium en Prijsvriendelijk samen door één deur kunnen.

Doelgroep

Mensen die premium kwaliteit willen tegen de laagste prijs. Die goed én goedkoop willen.

Concept

Dirk verbaast Nederland al sinds 1942 met zijn scherpe prijzen. De kwaliteit was altijd goed maar de kwaliteitsperceptie en de presentatie in de winkels en in communicatie waren verouderd en niet in lijn met elkaar. De winkels zijn allereerst gemoderniseerd, de kwaliteit vooral van vers is enorm opgeschroeft, alle instore communicatie is versimpeld en het design van de instore signing is eenduidig gemaakt. Daarnaast vinden alle communicatie uitingen hun oorsprong in één helder concept. Dat concept is 'Blijf je verbazen.'

Media- en middelenstrategie

Dirk heeft onder dat centrale thema 'blijf je verbazen' ten eerste dus al zijn winkels helemaal vernieuwd. Daarna is het thema doorgevoerd in alle bestaande communicatie middelen. Van winkelvloer tot folder en van abri tot activatie en PR stunts. De achterpagina van de folder dient als canvas voor advertenties die de Dirk mentaliteit onderstrepen. Hamster weken? Hamster jaren! Blijf je verbazen. De nieuwe mentaliteit van Dirk en de nieuwe winkels worden ook bewezen door relevante activatie campagnes als de Kerstboom op de Dam take-over vlak voor Kerst en het gratis Dijsselbloemetje op Prinsjesdag. Deze zijn volop opgepakt door alle earned media. Mede dankzij de gewijzigde communicatie strategie en concept is eind 2012 het tij gekeerd. Dirk groeit en hard, harder zelfs dan de markt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken