BLG Wonen, Kom verder

BLG Wonen, Kom verder

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
BLG WONEN
Bureau
Energize
Jaar
2016
Paginanummer
432

Doelstelling

BLG Wonen bestaat al 60 jaar, maar niemand kent het merk. Het had een minimaal marktaandeel en wilde groeien. We geloofden dat BLG Wonen voor miljoenen Nederlanders het ideale 'nieuwe' merk zou kunnen worden. Een merk zonder negatieve bagage én met de geloofwaardigheid van een merk dat al tientallen jaren trouw is aan al haar klanten. Nadat we in een paar maanden tijd alle onderdelen en proposities van het merk opfristen, maakten we deze campagne. Met als doelstelling: het marktaandeel verhogen, door de naamsbekendheid te laten stijgen.

Doelgroep

1. Nieuwe Conservatieven en de Traditionele Burgerij (Motivaction Mentality-model) Onderverdeeld in 4 subgroepen: Starters, Doorstromers, Empty Nesters en ZZP'ers. 2. Onafhankelijke adviseurs die hypotheken/producten van BLG Wonen aanbieden. 3. Bestaande klanten. 4. Interne medewerkers

Concept

Een huis kopen is ingewikkeld en heel persoonlijk. BLG Wonen biedt een hypotheek die verder kijkt dan cijfers alleen. Die eerlijk zegt of iets niet, of juist wel kan. Want morgen kan alles anders zijn. Kortom: Een hypotheek die je situatie begrijpt. BLG Wonen. Kom verder. Via deze belofte maakt Nederland kennis met een nieuw BLG Wonen; de meest persoonlijke en deskundige financiële dienstverlener van Nederland.

Media- en middelenstrategie

Om onderscheidend te zijn in een overvolle hypotheekmarkt, worden alle onderdelen van het merk onder handen genomen. Van het logo en pay off tot de aankleding van het pand en alles wat daar tussen zit, van directie tot onafhankelijk adviseur, overal komt het nieuwe BLG Wonen consequent terug. De campagne: 'Een hypotheek die je situatie begrijpt' wordt eerst intern geladen met een brand event. Daarna maakt de rest van Nederland kennis met een nieuw BLG Wonen. De duidelijke branding aan het begin en einde van de TV commercials zorgt voor een heldere koppeling tussen merk en de boodschap. Dit wordt online en social verder geladen. En via goed geïnformeerde adviseurs komen mensen in contact met de geënthousiasmeerde medewerkers van BLG Wonen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken