BLAUWESTAD, EMIGREREN IN EIGEN LAND.

BLAUWESTAD, EMIGREREN IN EIGEN LAND.

Categorie
Durables
Adverteerder
Ontwikkelingsmaatschappij De Blauwe Stad CV
Bureau
let’s be frank,
Jaar
2008
Paginanummer
214

Doelstelling

Blauwestad, ten oosten van Groningen, positioneren als kwalitatief woongebied voor iedereen die zijn (woon)leven anders wil leiden en nu nog uitsluitend Scandinavie, Australie en Canada als gebieden zien waar dat gewenste leven geleid kan worden.

Doelgroep

Jaarlijks emigreren er zo’n 45.000 mensen en zijn er 150.000 met soortgelijke dromen of plannen. Ze gooien het roer om en zoeken een betere balans tussen kwaliteit van leven en dagelijkse hektiek. Leeftijd van deze groep varieert tussen 30 en 65 jaar, boven modaal, hoger opgeleid. Gedeelde behoefte binnen de doelgroep is de ambitie om het leven anders te leiden.

Concept

Om de regio (Oost Groningen) een economische impuls te geven, is Blauwestad gecreeerd. Doelstelling is om 50% van de kavels te verkopen aan mensen van buiten de regio. Voor een ‘standaard’ verhuizing is Blauwestad te ver en geen alternatief. Voor hen die hun woonleven fundamenteel willen veranderen, is Blauwestad een veilig en minder ingrijpend alternatief dan Scandinavie of Canada. We ‘verkopen’ Blauwestad dan ook als emigreren in eigen land. Kwalitatief en anders wonen, maar toch in het weekend naar opa en oma kunnen. Hoe laat je voelen dat Blauwestad invulling geeft aan die manier van leven? Door het te laten zien. De bewonersfilms op blauwestad.nl geven met een serie documentaireachtige momentopnames een eerlijk beeld van het leven van de mensen die nu al in Blauwestad wonen. Mooi, grappig, ontroerend, spontaan en vooral echt.

Media- en middelenstrategie

TVC en radio attendeerden mensen op de andere manier van leven die mogelijk is in Blauwestad en stuurden naar de webfilms op blauwestad.nl. Brochures en een magazine brachten additioneel deelproposities onder de aandacht.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken