BLAUWESTAD. 1500 HUIZEN OP EEN HEEL GROOT STUKJE AARDE.

BLAUWESTAD / Ubachs Wisbrun

Nominatie 2005

Bekijk deze campagne op pagina 268 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
BLAUWESTAD
Titel
Uiteindelijk: vastgoed/huizen
Bureau
Ubachs Wisbrun
Account
Edgar Molenaars, Daniëlla Coronel, Nicole Florêncio
Copy
Hans Adelaars, Maarten van Hooft
Art
Stephan Gonnissen, Pim van Nunen
Strateeg
Trudelies van der Poel, Jacqueline Wolfs Illustraties Paul Faassen
Opdrachtgever
JAN POSTEMA, ARIE-WILLEM STEK
Film/Productiemaatschappij
Tv-programma: IDTV Cumulus
RTV-producer
Judith van Vliet
Fotografie
Anno Pieterse
Illustraties
Paul Faassen
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BLAUWESTAD
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Ubachs Wisbrun
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Introduceer een nieuwe stad in Noordoost-Groningen, zonder historie, zonder associaties. Maak de stad aantrekkelijk om te wonen voor mensen die nu nog ergens anders in Nederland wonen.

Doelgroep

Mensen die – bewust of onbewust – toe zijn aan een andere manier van leven.

Strategie/Concept

Blauwestad ligt 217 km van Amsterdam en 222 km van Utrecht. Ver voor een verhuizing. Tot nu toe zijn campagnes er niet in geslaagd Noordoost-Groningen aantrekkelijk te positioneren. De afstand vormt een te grote barrière. Dat moeten we dus anders aanpakken. Blauwestad is dan wel ver binnen Nederland, maar juist dichtbij als je wilt emigreren. In 2004 emigreerden 52.000 mensen naar landen als Canada, Australië en Scandinavië. Voor het eerst sinds de jaren ’50 is de uitstroom groter dan de instroom. De wens om anders te willen leven, groeit. Mensen die emigratie een te grote stap vinden, kunnen nu emigreren in eigen land. Blauwestad biedt het antwoord op de behoefte aan rust, ruimte en vrijheid. Maar tóch in Nederland. We verkopen geen huizen, noch een nieuwe wijk, we verkopen een ander leven. TITEL BLAUWESTAD. 1500 HUIZEN OP EEN HEEL GROOT STUKJE AARDE. 269 GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E 2/1 advertenties 2/1 dagbladadvertentie 033 14 050 Blauwestad indd 2 1/1 dagbladadvertentie 19-01-2006 13:51:30

Media- en middelenstrategie

Hoe vertel je mensen dat zij eigenlijk 200 km verderop moeten gaan wonen? Verhuizen staat op nummer twee van de meest stressvolle gebeurtenissen in een mensenleven. We moeten mensen daarom de tijd geven om zich te realiseren dat er een nieuwe manier van leven bestaat in een nieuwe ‘stad’. Gekozen is voor een afwijkende mediastrategie. In traditionele media als billboards, radiocommercials en advertenties laten we mensen kennismaken met een, dan nog, onbestemde plek en een vrij invulbare manier van leven. Via een tv-programma (vanaf maart op RTL7), een eigen magazine, internet en sfeerbrochures brengen we mensen in de stemming voor een andere manier van leven en worden we concreter over wat voor soort huizen er gebouwd kunnen worden en hoe het leven er daar uit kan zien.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen