BIZZNIZZ

BIZZNIZZ

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ING
Bureau
Leukwerkt Worldwide, NOISE, BOEMMM en Branded Shorts
Jaar
2009

Doelstelling

Laten zien dat de ING er ook voor jongeren is met een Jongerenrekening die ze leert omgaan met geld en ouders helpt bij de financiële opvoeding van hun kinderen.

Doelgroep

Jongeren 12 t/m 15 jr. (en hun ouders) waarbij jongeren hun ouders (de beslissers) beïnvloeden.

Strategie/Concept

Jongeren leren omgaan met geld door ze in hun eigen taal aan te spreken over geldzaken. Bij de ING Jongerenrekening krijgen ze hun eerste PIN pas en ‘Bizznizz’; hiermee kunnen ze zelfstandig hun ‘Bizznizz’ starten en geld gaan beheren. De TVC spreekt ouders en jongeren aan. In doelgroepgerichte media gaan we in op de specifieke behoefte van de doelgroep. Bij jongeren is dit de zelfstandigheid door het verdienen van je eigen geld en bij de ouders het belang dat hun kinderen leren omgaan met geld.

Media- en middelenstrategie

Landelijk d.m.v. TV-commercial en een eigen tv-serie op Nickelodeon. Doelgroepgerichte benadering met print in Ouders van Nu en online met JMouders.nl, MSN en Hyves. Ondersteund door eigen middelen als DM en POS in ING-kantoren en een website.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken