BIZZNIZZ

BIZZNIZZ

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
ING
Bureau
Leukwerkt Worldwide, NOISE, BOEMMM en Branded Shorts
Jaar
2009
Paginanummer
326

Doelstelling

Laten zien dat de ING er ook voor jongeren is met een Jongerenrekening die ze enerzijds leert omgaan met geld en anderzijds de ouders helpt bij de financiële opvoeding van hun kinderen.

Doelgroep

Jongeren van 12 t/m 15 jr. (en hun ouders) waarbij jongeren hun ouders (de beslissers) beïnvloeden.

Concept

Door jongeren zo vroeg mogelijk de waarde van geld te laten ervaren en zelf te beheren leren ze beter met geld omgaan. Bij de ING Jongerenrekening krijgen ze hun eerste PIN pas en ‘Bizznizz’. Hiermee kunnen ze eenvoudig hun eigen ‘Bizznizz’ starten. In advertising zien we Philippe die laat zien hoe zelfstandig hij is (en tegelijkertijd leert omgaan met geld) d.m.v. z’n eigen kokosnoten ‘Bizznizz’. Deze ‘Bizznizz’ en andere voorbeelden inspireren jongeren op de website, bannering, DM en POS binnen de kantoren om zelf hun eigen ‘Bizznizz’ te starten. In doelgroepgerichte media wordt ingegaan op de specifieke behoefte van de doelgroep. Bij jongeren is dit de zelfstandigheid door het verdienen van je eigen geld en bij de ouders het belang van het leren omgaan met geld. Jongeren, die minder gevoelig zijn voor advertising, hebben we daarnaast bereikt via een TV-serie die in samenwerking met Nickelodeon is ontwikkeld. In deze 6-delige serie zien we hoe scholieren met de ING Jongerenrekening een eigen ‘Bizznizz’ starten en het zelfstandig voor elkaar krijgen een schoolfeest te organiseren. Hieraan was een online game gekoppeld waarin jongeren een schoolfeest met Ali B konden winnen en informatie werd gegeven over de Jongerenrekening van de ING. De TV-serie gaf aanleiding voor een drukbezochte persconferentie, i.s.m. Nickelodeon, waarin het belang van leren omgaan met geld en initiatieven die de ING daarin neemt centraal stonden.

Media- en middelenstrategie

Landelijke aandacht met tv-commercial en een eigen tv-serie op Nickelodeon. Doelgroepgerichte benadering met print in Ouders van Nu en online met JMouders.nl, MSN en Hyves. Ondersteund door eigen middelen als DM, POS-materiaal in ING-kantoren en een website.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken