De kernwoorden voor onze media aanpak zijn consistentie en continuïteit. De basis van de middelenstrategie voor effectief bouwen merkbekendheid en DBA’s werd gevormd door een structurele laag van TV, OLV, Social en OOH met PR als kickstarter.
De verdiepende laag focuste op merkassociaties en claimen relevante occasions. Een hoogtepunt was de branded content aanpak Il Dolce Far Niente, waarin chef Hugo Kennis door Toscane reist om ons te laten zien wat 'Italiaans voor genieten' is, met daarnaast een forse bijdrage van premium aanwezigheid op kanalen zoals Pinterest, DOOH en Teads. We hebben ingezet op conversie triggers waaronder slimme digital aanpak met sterke CTA als glasacties én optimale synchronisatie tussen media en instore-activaties.
Om Birra Moretti succesvol te introduceren is ingezet op brede distributie en hoogkwalitatieve, impactvolle activaties vanuit de kernboodschap. Dit heeft bijgedragen aan de zichtbaarheid en heeft ‘Italiaans voor genieten’ tot leven gebracht in zowel de horeca als op de winkelvloer.