Biologische pop-up store – van Albert Heijn

Biologische pop-up store – van Albert Heijn

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2015
Paginanummer
386

Nominatie 2015

Doelstelling

Introductie AH Biologisch.

Doelgroep

Biologische kopers en boodschappers geïnteresseerd in biologisch eten.

Concept

Om kiezen voor biologisch voor een groot publiek eenvoudig te maken introduceerde Albert Heijn AH Biologisch. Het assortiment biologisch werd fors uitgebreid; totaal ruim 1200 producten. Een aantal dat niet onderdoet voor een gem. biologische speciaalzaak. Maar omdat deze producten verspreid liggen in de winkel is de impact van het totale assortiment lastig te bewijzen. Daarom opende AH een 100% biologische pop-up store waarin influencers het assortiment zelf kon ervaren. Een winkel die alles uitademt van een biologische speciaalzaak, maar waar blijkt dat het assortiment gewoon bij AH verkrijgbaar is.

Media- en middelenstrategie

Persopening. De beleving uitvergroot in de eigen social media kanalen en verspreid middels #lekkerbio. Alle bloggerscontent werd verzameld in een e-magazine. Er waren live kooksessies van bloggers en fans, een medewerkersdag en een vaste klanten diner. Zo verspreidde de boodschap zich vanzelf.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken