Bingo Tanken

Bingo Tanken

Categorie
Retail
Adverteerder
BP NEDERLAND
Bureau
Ogilvy & Mather Amsterdam
Jaar
2013
Paginanummer
390

Doelstelling

De brandstofverkoop bij bemande BP stations verhogen door de aankoopfrequentie te vergroten. Daarnaast wilde BP het aantal geregistreerde FreeBees kaarthouders vergroten.

Doelgroep

Primair: Huidige FreeBees spaarders. Secundair: Huidige BP-klanten die (nog) geen FreeBees sparen en niet BP-klanten.

Concept

We maakten van tanken een spel. Een spel waarin de nutteloze tank minuten en nietszeggende liter aantallen waardevolle BINGO elementen werden. Met elke tankbeurt kwam een volle BINGO-kaart dichterbij.

Media- en middelenstrategie

Via POS materiaal op de tankstations, eDM's, DM's en communicatie op de websites FreeBees.nl en BP.nl maakten we BINGO tanken bekend bij de doelgroep. Door middel van de uitgedeelde bingokaarten kon men meespelen aan het tankspel.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken