Bijzonder Goed Gevoel

Bijzonder Goed Gevoel

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
NUON
Bureau
Lemon scented tea
Jaar
2014
Paginanummer
122

Doelstelling

In lijn met de strategische herpositionering wilde Nuon van awareness naar preference. Doelstelling campagne: heel Nederland laten weten dat Nuon een dienstverlener is waar de klant op #1 staat.

Doelgroep

Particulieren, zakelijke klanten en diverse gemeentes.

Concept

Energie is volgens de definitie 'De mogelijkheid iets te veranderen'. Dit is het centrale campagnethema. Want de energie van Nuon maakt veranderingen mogelijk: van koud naar warm en van donker naar licht. Als dienstverlener wil Nuon voor nog meer positieve veranderingen zorgen. Dus gingen we in gesprek met onze klanten en stelde hen een gedurfde vraag: wat mogen wij voor u veranderen? Het antwoord was duidelijk: doe iets voor bestaande klanten. Dus ontwikkelden we een nieuw product: Nuon Blijven Loont. Hiermee krijgen trouwe klanten een korting die oploopt tot 25%! Lokaal gingen we aan de slag met fietstunneltjes. Die we met omwonenden en gemeentes veranderden van onveilig naar veilig. Zo bracht de energie van Nuon daadwerkelijk verandering. Voor onze klanten, prospects en de rest van Nederland.

Media- en middelenstrategie

Awareness: Met een TVC, print en onlinecampagne zetten we het thema landelijk neer. De TVC nodigde klanten uit om verandersuggesties te doen op het Veranderplatform. Door de campagne steeg de merkpreferentie explosief van 19% naar 27% en scoorde het merk substantieel beter op alle belangrijke imagostatements. Activatie: Een activatie rond onveilige fietstunneltjes maakte het thema concreet en bracht het dichtbij. Getriggerd met o.a. landelijke printuitingen, regionale en sociale media en Piets weerbericht. De activatie bereikte meer dan 680.000 Nederlanders. Interactie: Via het online Veranderplatform en ons forum zochten we het hele jaar de dialoog. Gevoed door landelijke, regionale en sociale media. Realisatie: Direct resultaat van de dialoog was ons nieuwe product voor loyale klanten: Nuon Blijven Loont. Een zeer succesvolle introductie via tv, print, radio, online en op social media met trouwe klant Cees Geuze in de hoofdrol.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken