Bij NS staat deze zomer Londen Centraal.

Bij NS staat deze zomer Londen Centraal.

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
NS Reizigers
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2012
Paginanummer
120

Nominatie 2012

Doelstelling

NS is Partner in Sport van NOC*NSF. Doelstelling is om met deze sponsoring sympathie te kweken en de gunfactor te vergroten voor NS. En dat is gelukt. Met de Londen Centraal-campagne wordt NS de meest gewaardeerde Olympische sponsor (Oranje Barometer) en verdient NS een Gouden Inhaakmedaille. Het aantal positieve berichten over NS op sociale media verzesvoudigt. De sponsorbekendheid stijgt significant (van 11 naar 46%) en het aantal deelnemers aan de speciale Facebook-actie Tribune Turen is ruim 40% boven doelstelling.

Doelgroep

Geheel Nederland, met name NS-reizigers.

Concept

NS staat voor dichtbij: mensen, evenementen en plaatsen worden door de trein letterlijk dicht bij elkaar gebracht. Met deze campagne brengt NS de Olympische Spelen dichtbij, ook voor thuisblijvers. Grote stations worden omgetoverd tot London Parks. Op grote schermen kunnen NS-reizigers de wedstrijden live volgen. Daarnaast brengt NS toegangskaarten (inclusief treinreis met NS Hispeed) voor de Olympische Spelen dichtbij door de Facebook-actie Tribune Turen. Vaste klanten kunnen een Olympische trip winnen. In Londen brengt NS de medailles dichtbij door bezoekers van de Oranjecamping OV-fietsen aan te bieden en zet NS dubbeldekkers in naar en van het Holland Heineken House. Ten slotte worden de Olympische helden dicht bij hun fans gebracht tijdens een groot welkom-thuisfeest op NS station Den Bosch.

Media- en middelenstrategie

NS-ambassadeurs Nick & Simon maken via tv de Londen Centraal-campagne en Facebook-actie bekend. Eigen middelen zijn ingezet om de Spelen écht dichtbij te brengen en te beleven: stations, eigen medewerkers, treinen, OV-fietsen, spread in Spoor, een speciale Olympische film wordt getoond op schermen in de trein en op een aantal grote stations. Ook worden advertenties geplaatst in Metro en Spits. Het mediabudget ligt lager dan bij andere sponsors.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken