Bierbrood

Bierbrood

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
LEFFE (AB-INBEV)
Bureau
FCB Amsterdam
Jaar
2017
Paginanummer
232

Doelstelling

Leffe's positionering van een breed toegankelijk speciaalbier van nu versterken. Daarin genietmomenten stimuleren door een uniek product in de markt te zetten om engagement te realiseren. Zorgen voor bekendheid van Leffe Bierbrood en stimuleer verkoop in twee verkoopkanalen (Retail en Horeca).

Doelgroep

De 'Sophisticated' Man (en vrouw) 35-59 met focus op persoonlijke ontwikkeling, houdt van nieuwe ervaringen en wil genieten van alle momenten.

Merkomschrijving

Leffe staat voor Vol Leven. Dit slaat zowel op het product, de rijke en volle smaak, levend gist, het brouwproces en op de rijke historie tot aan het abdijbier wat het vandaag de dag is. Maar Vol Leven slaat ook op mensen die bewust kiezen voor een mooi en vol leven, gevuld met stijlvolle en authentieke producten en smaken die dit verrijken. Daarmee is Leffe er voor iedereen die van het leven geniet.

Concept

Leffe staat voor het verrijken van jouw moment. Daarom introduceert Leffe brood met Leffe bier als belangrijkste ingrediënt: Leffe Bierbrood. Meester Boulanger Robért van Beckhoven is verantwoordelijk voor het recept en ontwikkelde 3 varianten: ambachtelijk brood voor zijn bakkerij, borrelbrood voor de horeca en een unieke 'do-it-yourself'-mix voor retail op basis van drie verschillende soorten Leffe abdijbier: Blond, Bruin en Tripel. Men kreeg Leffe Bierbrood bij aankoop van een sixpack Leffe of 2 glazen Leffe in de horeca. De lancering had direct resultaat. Communicatie resultaat: bereik doelgroep online content > 4 % boven doelstelling; engagement rate boven benchmark waarbij het sentiment louter positief was. Uit onderzoek van Motivaction bleek Leffe Bierbrood één van de meest vernieuwende supermarktactivaties van 2017.

Media- en middelenstrategie

Met online video als primair communicatiemiddel, hebben we een hiërarchie aangebracht om de doelgroep steeds meer in het product te trekken. Van de introductie, receptvideo's naar inspiratie om te genieten. Door de timing van de lancering, de week van de Heel Holland Bakt finale, kreeg de introductie direct nationale bekendheid in onder meer RTL Boulevard, Radio 3FM en in alle nationale dagbladen. Zo genereerde de PR-campagne een bereik van 2.377.282, met een Free Publicity waarde van € 844.685.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken