BIER OP Z’N GROLSCH

BIER OP Z’N GROLSCH

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
KONINKLIJKE GROLSCH N.V.
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
79

Doelstelling

Breng Grolsch terug naar de merkpositie van oudsher: die van premium pilsner van topkwaliteit.

Doelgroep

Bierdrinkende mannen.

Concept

In de biermarkt woedt een toenemend heftige concurrentiestrijd, waarin de merken om het hardst ‘populariseren’ – zodanig, dat bier steeds meer de status van een ordinaire slempdrank krijgt. Voor Grolsch rest de weg terug naar de natuurlijke positie van het merk: de positie van een kwaliteitsbier, voor mensen die samen willen genieten van echt lekker pilsner, in plaats van groepsgewijs sloten bier weg te gieten.

Media- en middelenstrategie

De campagne maakt gebruik van alle media die de kans bieden om het gezochte kwaliteitsgevoel expliciet over te brengen: tv, bioscoop, print, outdoor, online en PR.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken