BIEM! Vuurwerkcampagne

BIEM! Vuurwerkcampagne

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN MILIEU
Bureau
Grey Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
282

Nominatie 2016

Doelstelling

Jonge mannen stimuleren om op een veilige manier met vuurwerk om te gaan

Doelgroep

Vuurwerkafstekers én omstanders (16-24) die adviezen rond veilig afsteken makkelijk negeren, met als risico: onvoldoende afstand houden

Concept

De doelgroep filmt graag met z'n smartphone waardoor ze automatisch afstand houden! Dus ontwikkelden we een vuurwerkapp die, in zelf gefilmde video's, vuurwerkknallen vervangt door een speciaal BIEM-geluidseffect. Hiervoor benaderden we de internetheld die eerder een gasexplosie met 'BIEM' had omschreven en lanceerden samen met Dumpert vlak voor Oud en Nieuw onze campagne voor de nieuwe vuurwerkapp.

Media- en middelenstrategie

De samenwerking met Dumpert (80% man) was cruciaal in het bereiken van deze doelgroep. Naast de app bestond de campagne uit drie video's op alle Dumpert-kanalen, resulterend in 2.090.244 videoplays, 50.134 downloads, 120.021 bewerkte video's, een #2 positie bij de populaire apps en een 1:19 durend nieuwsitem bij RTL. Maar nog belangrijker: de doelgroep toonde onbewust het gewenste gedrag!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken